Wat zijn de verzendkosten?
De bezorgkosten voor standaard pakketjes zijn € 5.75 voor Nederland. Voor pallet transport is dit € 39.50 of € 49.50. De definitieve verzendkosten worden berekend op basis van de inhoud van uw winkelwagen en is te zien onder de knop “Winkelmand”
Voor Nederland heeft u de mogelijkheid om uw bestellingen via pakketpost op zaterdag geleverd te krijgen met uitzondering van de Waddeneilanden, voor zaterdaglevering krijgt u een toeslag van €3,25.
Voor België zijn de verzendkosten voor pakketpost € 9.95 en voor pallet transport €59.50
De definitieve verzendkosten worden in de winkelmand van uw bestelling getoond vóór het afrekenen.
Voortgang van je bestelling
Nadat de bestelling is geplaatst, ontvangt u van ons een e-mail met daarin uw bestelgegevens. De bestelling wordt dan z.s.m. klaar gemaakt voor verzending. Bestellingen die geplaatst zijn vóór 16.00 uur worden doorgaans dezelfde dag verzonden. Zodra het pakket is klaargemaakt voor verzending, ontvangt u een e-mail met een Track & Trace link. Via deze link kunt u de tijdsindicatie en status van de levering van uw pakket bekijken.
Wanneer ontvang ik mijn bestelling? (levertijden)
Doorgaans worden bestellingen die op voorraad zijn binnen 1 à 2 (werk)dagen geleverd. Het is voor bestellingen wel zo handig dat u deze thuis bezorgd krijgt. Maar bij EnergyBy heeft u de keuze om uw producten aan huis te laten bezorgen of bij een Parcelshop (m.u.v. pallettransport).
Grote en zware bestellingen die vóór 12.00 uur geplaatst worden, worden doorgaans de volgende (werk)dag geleverd. Wij bellen of e-mailen u altijd om samen de leverdag te bepalen voor pallettransport.
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Wanneer u in het bestelproces zit dan kunt u er voor kiezen om de producten op een ander adres te laten bezorgen. Heeft u de bestelling al geplaatst, dan kunt u via de track & trace voor pakketpost de eerste bezorgpoging – aangeven vóór 23:39 uur dat de:
- Bezorging bij een GLS pakketshop geleverd moet worden,
- Bezorging op het zelfde adres met neerzettoestemming geleverd mag worden,
- Bezorging bij een GLS depot leveren.
Voor pallettransport is het niet mogelijk om het adres te wijzigen als de bestelling geplaatst en opgehaald is, U kunt wel aangeven of een neerzet toestemming is toegestaan.
Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik tijdens levering niet thuis ben?
Wanneer u een pakketzending heeft zal deze de volgende dag nogmaals aangeboden worden. Voor pakketpost kunt u ook vóór de eerste bezorgpoging – aangeven vóór 23:39 uur dat de:
- Bezorging bij een GLS pakketshop geleverd moet worden,
- Bezorging op het zelfde adres met neerzettoestemming geleverd mag worden,
- Bezorging op een andere datum geleverd moet worden,
- Bezorging bij een GLS depot leveren.
Grote en zware producten worden veelal verzonden met een transportbedrijf. Wanneer u op de afgesproken/gecommuniceerde afleverafspraak niet aanwezig bent en onze vervoerder een tweede keer uw bestelling moet afleveren, dan is het mogelijk dat bijkomende leveringskosten worden gerekend. Daarom is het belangrijk om van te voren goed af te spreken welke dag u de producten geleverd wil hebben. Hiervoor nemen wij van te voren met u contact op, als er grote en/of zware producten met pallet transport verzonden worden.
Ontvang ik een Track & Trace code van mijn bestelling?
Ja, in de meeste gevallen krijgt u van de transporteur een track & trace code via de e-mail. De track & trace code krijgt u in de meeste gevallen op de dag vóór levering.
Internationaal versturen
Wij leveren pakketpost in de volgende landen:
- Belgie – €9,95
- Duitsland – €13,25
- Denemarken – €16,25
- Frankrijk – €25,95
- Ierland – €37,85
- Italië – €32,95
- Luxemburg – €15,80
- Oostenrijk – €21,50
- Portugal – €37,95
- polen – €39,80
- Spanje – €37,92
- Andere landen op aanvraag